Reklamačný poriadok a zásady vrátenia tovaru

upravujúci reklamačné podmieny medzi prevádzkovateľom (predávajúcim) a objednávateľom (kupujúcim), ďalej iba „RP“

Úvodné ustanovenia

1. Prevádzkovateľom (predávajúcim) v internetovom obchode Esteri je YRF s.r.o., Pavla Horova 17, 841 08 Bratislava, Slovenská republika, IČO 48248304.

2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu/ov alebo služby/žieb).

3. Tento Reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, pri vybavovaní reklamácií, týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru a služieb poskytovaných prevádzkovateľom.

4. Reklamáciou na účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie objednávateľom uplatnené právo zo zodpovednosti za chyby tovaru alebo služieb poskytovaných objednávateľom, ktorým sa požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy.

Zodpovednosť za vady tovaru a záruka

1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim.

2. Pri použitom tovare nezodpovedá za vzniknuté vady jeho použitím alebo opotrebním. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena a zároveň bol kupujúci o vade vopred informovaný.

3. Ak nejde o tovar, ktorý je zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, tovaru, ktorý bol v čase uzavretia zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné alebo o použitý tovar, predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

4. Záručná doba je 24 mesiacov. Začína plynúť od okamihu prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, ak je reklamovaný tovar doručovaný kupujúcemu poštou alebo kuriérskou službou, začína záručná doba plynúť od prevzatia tovaru od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

5. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že nezodpovedá kúpnej zmluve, je povinný bezodkladne informovať o tejto skutočnosti predávajúceho.

6. Na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady postačuje doklad o kúpe vystavený predávajúcím, t.j. faktúra a odovzdaný pri prevzatí tovaru kupujúcemu.

Postup vybavovania reklamácií

1. V zmysle tohto RP, môže oprávnená osoba uplatniť reklamáciu osobne, písomne, alebo poštou.

2. Z reklamácie musí byť zrejmé najmä:

• kto reklamáciu podáva (meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu),
• predmet reklamácie, prípadne čoho sa objednávateľ domáha,
• komu je reklamácia adresovaná,
• dátum podania reklamácie,
• podpis objednávateľa alebo podpis Oprávnenej osoby spolu s plnomocenstvom. 

Pri reklamácii dodržte nasledovný postup:

1. Vyplňte reklamačný list, ktorý je priložený na konci tohto RP.

2. Pošlite nám tovar doporučene (nie na dobierku) aj s reklamačným listom na našu korešpondenčnú adresu: 

YRF, s.r.o.
Jarná 1538/28
930 41 Hviezdoslavov
Slovenská republika 

TOVAR VRÁTENÝ NA DOBIERKU NEPRIJÍMAME!

O prijatí reklamácie budete informovaní spätne emailom. Následne vám pošleme nový tovar, respektíve vám vrátime peniaze. Ak máme náhradný tovar na sklade, odosielame ho ihneď – poštovné druhýkrát samozrejme neplatíte. Peniaze sa snažíme na účet vracať čo najskôr, maximálne však do 30 dní. 

3. V prípade podania reklamácie elektronickou poštou, faxom alebo písomne oprávnenou osobou v mene objednávateľa musí byť k reklamácii priložené plnomocenstvo na zastupovanie objednávateľa vo veci reklamácie.

4. Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v bode 2. tohto článku bude považovaná za neoprávnenú.

5. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Objednávateľ vydá klientovi o vybavení reklamácie písomný doklad.

6. Uplatnením reklamácie sa rozumie deň uplatnenia reklamácie objednávateľom. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
• pri poštových zásielkách – deň doručenia reklamácie do podateľne sídla objednávateľa)
• pri osobnom doručení – dátum na kópii reklamácie, ktorým potvrdí objednávateľ doručenie
• pri doručení elektronickou poštou – deň doručenia elektronickej poštovej správy na adresu elektronickej pošty objednávateľa.

7. Ostatné právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzavretými medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.

8. Objednávateľ je oprávnený tento Reklamačný poriadok z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia kedykoľvek meniť alebo dopĺňať. Objednávateľ určí zverejnením na svojej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku.

Tento RP nadobúda platnosť a účinnosť od 18. Mája 2024. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť RP aj bez predchádzajúceho upozornenia.

STIAHNITE SI REKLAMAČNÝ FORMULÁR KLIKNUTÍM SEM

Vyplnený a podpísaný reklamačný formulár nám zašlite na e-mail info@esteri.sk a originál nám pošlite spolu s tovarom v balení.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV:

Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva vyplývajúce z uzatvorenej spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace s takouto zmluvou. Ak Predávajúci odpovie na tuto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže Kupujúci predložiť spor na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcii (www.soi.sk) alebo inému príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorých zoznam je zverejnený na stránkach www.mhsr.sk. Kupujúci môže využiť na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu tiež platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránkach http://ec.europa.eu/odr.

VRÁTENIE TOVARU – ODSTÚPENIE OD ZMLUVY 

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho:

1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti informovať kupujúceho najneskôr do 10 pracovných dní odo dňa prijatia objednávky a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú zákazníkovi finančné prostriedky vrátené v lehote najneskôr 14 pracovných dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim, alebo poštovým poukazom na adresu kupujúceho, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho:

2a. Kupujúci má na základe zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako ,,Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru bez udania dôvodu. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, Spotrebiteľ – Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj pred dodaním tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie Kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto Kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením  (napr. listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu sídla spoločnosti. Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť vzorový nasledovný formulár. Ak využijete elektronickú podobu, prijatie odstúpenia od Kúpnej zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom resp. na inom trvanlivom nosiči.

 

Spotrebiteľ – Kupujúci je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od Kúpnej zmluvy odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v Kontaktoch. Spotrebiteľ – Kupujúci je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať predmet zmluvy, od ktorej odstupuje spolu s originálom faktúry, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§ 10 odst. 1 Zákona). Ak však koniec lehoty pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa. Táto doba platí odo dňa prevzatia tovaru. Ak sa objednávka skladá z viacerých zásielok, lehota na odstúpenie od zmluvy sa počíta odo dňa prevzatia poslednej doručenej zásielky. 2b. V prípade odstúpenia od celej kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy najmä kúpnu cenu tovaru vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám v zmysle ust. §9 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame, ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu.

2c. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy len z časti, Predávajúci vráti Kupujúcemu len kúpnu cenu vráteného tovaru.

2d. V prípade, ak mal Kupujúci kuriéra zdarma a odstúpi od Kúpnej zmluvy len sčasti, a hodnota tovaru, ktorý si ponechá, nepresahuje sumu 50 EUR, Predávajúci vráti Kupujúcemu zodpovedajúcu časť kúpnej ceny za tovar zníženú o sumu nákladov vzniknutých v súvislosti so zaslaním objednaného tovaru. Predávajúci vráti Kupujúcemu hodnotu tovaru zníženú o náklady na doručenie, ak ich Kupujúci pri kúpe nehradil ako samostatnú položku.

2e.  Možnosť vrátenia tovaru sa vzťahuje iba na spotrebiteľov, to znamená fyzické osoby, ktoré tovar nepoužívajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

2f. V prípade, ak tovar nakupujete v súvislosti s vašou podnikateľskou činnosťou (o čom rozhoduje uvedenie IČO na nákupnom doklade), právo na odstúpenie nevzniká, nakoľko obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.

Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Priame náklady na vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ – Kupujúci.  Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Treba mať na pamäti, že vrátiť nemožno tovar, ktorý už bol používaný. Lehota totiž slúži len na prezretie a vyskúšanie tovaru, keďže spôsob nákupu to neumožňuje pred zaplatením. Nie je teda možné tovar niekoľko dní bežne používať a potom sa rozhodnúť ho vrátiť. Tovar je potrebné vrátiť na korešpondenčnú adresu spoločnosti:

YRF, s.r.o.
Jarná 1538/28
930 41 Hviezdoslavov
Slovenská republika

Tovar je potrebné zaslať v originálnom balení, kompletný, nepoužitý a nepoškodený. Obal na tovare nesmie byť poškodený a nesmie javiť známky používania. Obal na tovare musí obsahovať všetky cenovky a štítky na pôvodnom mieste a tieto nesmú byť odstránené. Kupujúci tovar zašle v poistenej obálke alebo v poistenom balíku s priloženým originálom dokladu o kúpe. Riziká škody na tovare spôsobené prepravou od Kupujúceho k Predávajúcemu znáša Kupujúci až do prevzatia tovaru Predávajúcim. Prepravné náklady pri vrátení tovaru hradí Kupujúci.

TOVAR VRÁTENÝ NA DOBIERKU NEPRIJÍMAME!

BEZPLATNÁ VÝMENA TOVARU

V prípade, že sa Vám tovar, ktorý ste si u nás objednali nepáči, prípadne Vám nesadla veľkosť alebo farba, môžte si tovar u nás vymeniť a znovuzaslanie tovaru pri jeho výmene máte ZDARMA. Za výmenu si Predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, iba poštovné náklady. Vymenený tovar Vám zašleme kuriérskou spoločnosťou v čo najkratšom čase po obdržaní vráteného tovaru. V prípade, že tovar, o ktorý máte záujem je skladom, bude výmena zrealizovaná najneskôr do 3 pracovných dní od prijatia vráteného tovaru. V prípade, že pri tovare, o ktorý máte záujem je doba dodania do 7-10 pracovných dní, bude táto výmena zrealizovaná v tomto čase, prípadne po dohode s Kupujúcim.

Ak si želáte tovar vymeniť, stačí nám zaslať e-mail, v ktorom napíšete kód tovaru, ktorý vraciate a kód tovaru príp. farbu a veľkosť, o ktorú máte záujem a my Vás budeme spätne informovať o možnosti jeho výmeny.

Chyťte svoj prvý balónik zliav !

Získajte 5% ZĽAVU na prvý nákup a nenechajte si ujsť zaujímavé akcie.